Napi sajtófigyelés

A mindennapi sajtófigyelés során előre meghatározott kulcsszavak segítségével monitorozzuk

a nyomtatott és az online megjelenéseket, a rádiót és a televíziót, és teljes körű sajtófigyelést biztosítunk

az iparágat érintő hírekről, politikai döntésekről. A napi sajtófigyelés hozzájárul ahhoz, hogy kiszűrjük

a mindennapos híráradatból azokat a híreket, melyek hatással vannak cége létére és kommunikációjára.

A napi sajtófigyelés lehetőséget ad a meghatározó, cégét érintő hírek időben történő azonosítására

és azonnali reakcióra.

 

Heti és havi sajtófigyelés

Heti és/vagy havi sajtófigyelés igénybevétele esetén lehetőség van a napi híreket összesítő,

kommunikációs szempontokat is figyelembe vevő elemzés készítésére. Az értékelés lehetőséget teremt

az esetleges cégen belüli riportok, vezetőségi beszámolók megtartásához is.

 

Módszertana

A napi és heti/havi sajtófigyelés előre meghatározott kulcsszavak alapján történik, melyeket

a médiafigyelés során alkalmazunk, és amelyek alapján azonosítjuk a nyomtatott és online sajtóban,

valamint a rádió- és televízióadásokban előforduló cikkeket, híradásokat.

 

Tartalma

A sajtófigyelés javasolt tartalma: az adott időszak fontos híreinek megjelenési dátuma, forrása,

valamint a cikkek rövid tartalmi leírása. Igény szerint, korábbi egyeztetés alapján a cikkek fontosságának

értékelését is vállaljuk.

 

Médiaelemzés

A médiaelemzés fő célja, hogy teljes rálátást biztosítson Önnek az adott időszak médiaképére.

Áttekinthetővé teszi a megjelent tartalmakat és monitorozhatóvá teszi a kommunikáció sikerességét.

A rendszeres elemzéssekkel a médiakommunikációnk összehasonlíthatóvá válik a korábbi időszakok

adataival és megmutatja, hogy melyek a kommunikáció erősségei és hiányosságai, amelyek

a továbbiakban hasznos kiinduló alapot fognak jelenteni a cég kommunikációs stratégiájának

kialakításakor. A médiaelemzésben lehetőség van a céget érintő negatív hangvételű megjelenések

figyelésére is, hogy melyekkel és milyen arányban találkozhatott a médiafogyasztó, mely érvek uralták

a napi médiát, így ezen információk birtokában megfelelően felkészülhet a szükséges válaszokra.

Az elemzés legfontosabb előnye, hogy a vállalati kommunikáció tudatosan tervezhetővé válik,

és az objektív visszacsatolás révén a célok és eredmények meghatározása mérhető adatok tükrében

történhet. Nagyon fontos, hogy a kommunikációt erős alapokra helyezzük és ne csak a benyomásokon

és felületes értesülések alapján alkossuk meg annak irányelveit, ehhez azonban elengedhetetlen

feltétel a rendszeres médiaelemzés.

 

Módszertana

Az első és legfontosabb lépés a minta meghatározása, vagyis annak eldöntése, hogy milyen információk,

cikkek és híranyagok képezzék az elemzésünk alapját. A vizsgált minta kiterjedhet minden,

a megrendelő által meghatározott témájú híradásra a nyomtatott és online sajtóban, valamint a rádió- és

televízióadásokban. A vizsgált időszak hossza szabadon meghatározható, így van lehetőség heti, havi,

negyedéves, féléves és éves elemzés készítésére vagy eseti jelleggel egy-egy kampány értékelésére is.

A minta körvonalazása után kezdődik az értékelés. Az elemzési egységünk a média-megjelenés,

amit több szempont alapján vizsgálunk és értékelünk. Az elemzésben meghatározásra kerül

a megjelenések száma, a megjelenések száma médiafajták szerint, a cikkek és híranyagok hangvétele

és terjedelme, a főbb üzenetek átvitelének megvalósulása, valamint lehetőséget biztosítunk

reklámegyenértékek és elérési adatok beépítésére is.

 

Tartalma

Az elemzés tartalmazza az előre meghatározott mintába tartozó médiamegjelenések szöveges

értelmezését és értékelését, mely adatokat grafikonon és diagramokon ábrázolunk, vagy összetettebb

adathalmazok esetén táblázatok segítségével rendszerezünk. Az elemzés megmutatja a vizsgált időszak

médiaképét, nagyobb időintervallum esetén a változásokat.